Sunday, October 19, 2008

Helgen

Det har varit en fin helg. På fredagen var jag och Mia på promenad i skogen. Vi gick lite vilse men hittade som tur var till bilen igen. Sen blev det häng hemma hos henne med nästan alla i gamla gänget och ännu lite senare blev det utgång till Bodoni där det var punkspelning. Sista sekunden spelade bla.
På lördagen mådde jag som jag förtjänade när jag gick upp ungefär 8.20 för att gå till frisören. Är väldigt nöjd med min frisyr nu.
Kl.12 drog jag ner på stan med Tone och Fredrik för att föra oväsen vid Sverigedemokraternas torgmöte. Det gick fint trots att poliserna försökte köra bort oss. Pilutta dem! Det gick inte...
På kvällen blev det fest hos Christian och efter det utgång på Chokladfabriken. Musiken var bra och hade det inte varit för alla märkliga raggningsförsök så hade kvällen varit helgjuten.
En raggningsreplik löd:

Han: -Hej! Jag och några kompisar håller på med triatlon. Det är inget som du är intresserad av?
Jag: -Eh, nej... Jag gillar inte sport...
Han: - Nehej..
Jag: -Bara boxning.
Han: -Ja, det är ju en bra sport.
Jag: -Eh,ja...
Han: -Ja man ser ju att du är vältränad.
Jag: -Fast det är jag inte...
Han: -Jo!
Jag: -Nej...
Och här någonstans kom Christian till undsättning genom att göra klassikern: Lägga armen beskyddande om sin lilla flickvän. Det var väldigt uppskattande den här gången.
Jag kan nog erkänna att det var en orginell raggningsreplik. Men det funkar ju knappast på någon som är föga intresserad av sport. Dessutom förstår jag inte varför folk raggar på någon som helt uppenbart är tillsammans med någon som står precis bredvid och dansar. Jaja...

Idag har jag mest ätit godis och lite senare pizza med en vän. Jag har pluggat lite, tack mamma för hjälpen men den lilla lilla texen.

Ja, det var väl det hela... Nu ska jag tampas med tyskan igen en stund och ta itu med disken.

No comments: