Monday, October 12, 2009

Min pappas storebror.

Det här är en av de finaste bilderna jag vet. Det är pappas bror, för länge sen. Han var flygare. Sen hände det hemskaste som kan hända, han störtade med sitt plan. Min pappa var bara en liten pojke då. Det måste vara det hemskaste som kan hända en liten pojke, att storebror som du ser upp till aldrig mer kommer hem med överaskningar i form av en klarinett, LP-skivor från USA eller en vinylspelare. Eller att han aldrig mer kommer att vara den coolaste killen i kvarteret, han med hojen, han som gjorde alla de häftiga sakerna som att provspela i hockeylandslaget, spela fotboll, bandy och mycket mer som jag har glömt.
Men, han lever kvar på sätt och vis. I min värld som en skimmrande superhjälte som kunde allt och i pappas värld som den bästa av alla storebröder.

No comments: