Friday, September 05, 2008

Självfrälsaren

Idag är det fredag! Eller? Jag är inte säker men jag tänker leva mitt liv som om det är det i alla fall. Jag är så sugen på att dansa, festa riktigt rejält! Inte dricka sprit bara dansa mina fötter blodiga.

Förut idag var jag ute på promenad. Jag fastnade på en bänk i solen. Det var så skönt! Och så började jag tänka på att det var första gången på länge som jag riktigt såg saker, människor djur osv. Jag satt där och liksom frälste mig själv lite. Inpräntade i min skalle att jag är lycklig att jag är glad och tacksam över allt. Ja så nu vet ni det. Jag är självfrälsaren! Jag är min egen gud! (OBS! inte kristen)
Igår läste jag lite i bibeln, Marcusevangeliet tror jag det heter, jag behöver nog få en hel del förklarat för mig...

I morgon är det sista "Det brusar i parken". Jag kommer gråta floder varje helg hela vintern om de inte hittar på någon inomhusgrej som ersättning. Jag kommer att vägra gå ut. Jag ska bara sitta inne och plugga tyska om mummla bittert om någon försöker få med mig på partaj. Länge leveParkbrus!

Ja, jag har nu börjat läsa tyska på Lunds Universitet. Jag är student och väldigt lycklig över det. Det är sådär svårenkelt. Jag har läst tyska i sex år innan men glömmt massor. Nu ska jag återuppliva min tyska och komma ett steg närmare min dröm om att bo i Berlin. Ge mig ett GRATTIS!

No comments: