Thursday, November 12, 2009

Att först bli upprörd och sen väldigt lättad X 2 idag

Idag fick jag hjärtat i halsgropen när:
1: Jag fick ett brev med posten som det stod Kronofogden på. Sen läste jag adressen och då såg jag att det var till grannen. Tråkigt för den men jag blev lättad.
2: Ett barn nästan sprang ut i gatan framför en bil som fick tvärnita. Jag kände att jag ville gråta hela vägen hem och tyckte väldigt synd om mamman som såg helt knäckt men kände mig hemskt lättad på samma gång.

Sen dagens fråga: Ska man vaccinera sig mot svinis? Jag ska åka till Colombia nästa år och ska då vaccinera mig mot allt möjligt annat. Då kanske det är lika bra? Man vill ju helst inte ligga sjuk och febrig där borta i 30 graders värme, när jag egentligen ska jobba, för att man varit för stolt och sagt att vaccinet bara är humbug. Jag vet inte faktiskt...

No comments: