Sunday, April 18, 2010

there is problem, i am thinking...

När världen nu faller ihop från alla håll har jag fullt upp med att organisera mitt inre kaos. Ett ganska trevligt kaos iofs men ändå något jag måste ta itu med. "problemet" är inspiration.. och då menar jag inte att inspirationen inte finns, utan att den finns i ett enormt överflöd... om man tänker sig att man befinner sig på en enorn tågstation med många inkommande och avgående tåg, där har du min hjärna. och "problemet" är att det alltid är grön signal, inkommande och utgående tåg krockar... så... min högsta önskan nu är att få befinna mig på en väldigt ödslig plats men penna papper och ett gäng med böcker och kamera och annat som är nödvändigt, en liten tid... bara för att få ordning och ha tid för att rensa i hjärnan.
men nu när jag har skrivit ner det här känns det helt plötsligt väldigt onödigt... jag känner inte alls för att isolera mig längre, jag vill dansa, dricka öl i solen och prata strunt... ja så är det hela tiden. inte en rak tanke, inte en vilja, men tusen, varje minut, i samma kanal som är mitt oändligt stökiga huvud...

No comments: