Wednesday, September 28, 2011

Idag har jag funderat på det här. För den som inte orkar läsa så handlar det om kroppsbehåring. Jag tycker att det är sjukt och fascinerande att så många människor har en åsikt om hur man ska vara behårad. Tjejer ber om ursäkt om de inte har rakat benen, könet, armhålorna och män tycker ofta att det är äckligt om tjejer inte har rakat sig.
Då tänker jag lite såhär: Män luktar ofta mer svett och har mer hår på kroppen, så varför ska kvinnor då raka sig och lukta blomma. Män har även mycket mer hår i ansiktet, och det är ju gulligt. Så varför är inte mitt hår mellan benen det? Hår för hår tycker jag.
Där med inte sagt att jag tycker att alla måste sluta raka sig. Det bästa vore om folk bara slappnade av och slutade bry sig om hur andra väljer att göra.

No comments: