Wednesday, November 23, 2011

KIGU


ONE PIECE


Jag läste det här. Och började också fundera över vad fan det är frågan om. Kanske är det för att jag är en stark förespråkare för allt som är mysigt och bekvämt som den här texten provocerar mig och kanske för att jag tycker att folk faktiskt får klä sig hur de vill, kanske för att jag är hög på starkt kaffe.
I alla fall så blir jag sur när folk som faktiskt borde ha lite innanför pannbenet kritiserar något som faktiskt är bra. Kanske inte unikt och genialt men BRA.

Men risk för att göra reklam så måste jag faktiskt erkänna att jag tycker att one piece är det bästa som någonsin har varit trend/mode. För hur kan något som är varmt och bekvämt och som man kan, om man vill, bära utanpå andra kläder vara dåligt? En klädernas galosch eller mer en overall för vuxna att bära året om. Hur kan det vara dåligt att vilja känna sig bekväm? Att man ser ut som en jätte-bebis beror ju bara på att folk associerar bekväma kläder med barndom (bebisdom??). Jag tycker att vi som vill vara bekväma ska få känna oss bekväm med det. Ni som inte accepterar att folk bär one piece, eller kigus för all del, är inte bättre än de som tycker att kvinnor som klär sig vågat får skylla sig själva om de blir våldtagna.
Och hör sen!

All for one piece and one piece for all.

No comments: