Monday, July 07, 2008

landar en aning

sådär! nu har jag landat en aning i mitt hem. bara några dagar men ändå. jag har varit på tågluff med christian och sen på arvikafestivalen. sommaren har så här långt varit väldigt skön och inte lugn alls, men jag gillar det. får ofta en djup olustkänsla av att hänga i hemmet utan några större planer. det var väldigt underligt att vakna upp i en skön säng alldeles ensam idag och utan störande ljud och stekande sol. har lunchat med mia och hon kände sig också lite förvirrad och yr efter sin roskilde-vecka.
i morgon eller på onsdag bär det av till österlen för att hälsa på föräldrarana. sommaren har gått för fort! det här är min sista plan i sommar, sen är det bara någon vecka kvar tills jag börjar jobba igen... jag vill vara ledig för alltid. lyxhustru! så det så...

east side gallery i berlin är en del av berlinmuren som bevarats. känns galet att något så fint har varit en så hemsk del av historien.

en väldigt dålig bild men det är i alla fall trädgården till hostel back pack i budapest. gå in på hemsidan och boka rum nu för det är där man ska bo om man ska åka till budapest.

skönaste hängmattan. också i budapest.

mecka för kameraälskare. åkte med buss i 20 min till en loppis. där hittade vi en snubbe som älskade kameror och berättade om alla på tyska engelska och ungerska i en salig blandning.  jag köpte en mellanformat som såg ut att vara gjord i bakelit. http://sv.wikipedia.org/wiki/Bakelit

hostel elf i prag. skönaste stället man kan hänga på! vi var såklart runt och vandrade i prag också. men de som vill se bilder får gå in på bilddagboken. jag heter cnoen. där kommer förmodligen massa bilder från hela sommaren hamna och förmodligen kommer de analoga upp på en annan sida när de blivit framkallade och scannade osv.

vi trodde att vi hade solsting när vi såg huset. tog några bilder för att i efterhand kunna kolla om det verkligen så ut så här. men det är The Dancing House/Fred and Ginger /Drunk House.

vi åt dyr! sushi på stationen i berlin men det var det värt.

sen åkte vi nattåget hem.

 

 

 

No comments: