Monday, December 01, 2008

happy day

Jag är trött grinig och oinspirerad. Jag vill inte läsa tyska idag, jag vill läsa allt annat. Har läst en hel bok idag, på tyska. Flera gånger, för att memorera den. Ingen tråkig och dålig bok. Men en måstebok och därför vill jag inte läsa den. Det händer alltid en bit in på terminen. Jag tappar sugen, och borta är den tills jag inte måste längre. Då! kan jag helt plötsligt ta upp samma bok och läsa den med glädje. Så fungerar jag. Kravlös ska tillvaron vara för mig. Men idag har jag trots den frånvarande viljan och inspirationen pressat mig genom den här boken på tyska. Nu ska jag bara skriva ett föredrag på 10 min, alltså det ska vara 10 min långt, sen ska jag göra en beskrivning av en vän på 200 ord och dessutom plugga till tentan som äger rum nästa vecka. Oh, happy day!

www.youtube.com/watch

No comments: