Wednesday, December 03, 2008

Koncentrations(o)förmåga

Sitter i min fina röda Arne Weise fåtölj som är placerad vid det dragiga fönstret i mitt rum. Ser hur det äckliga regnet, som har strilat i några dagar nu, förvandlas till snö. Men jag är inte helt övertygad om att det skulle vara bra. Det ser ut som den värsta sortens snö, stora blöta flingor som kommer lägga sig som en förrädisk halkmatta (fast tvärt om) på vägar.
Det possitiva med det här vädret är väl att jag förhoppningsvis kommer stanna inne, och då finns chansen att jag bättre ska kunna koncentrera min uppmärksamhet på de tråkiga bökerna jag helst vill bränna just nu.

Bonniers Tyska Grammatik, Lust auf Deutsch osv. Det är egentligen inget fel på böckerna. Det är min koncentration som helt har läckt ut ur mig och jag måste kämpa som besatt för att ens kunna läsa en sida vissa dagar. Den här tyskan är inte ens svår, försöker jag intala mig själv, jag har ju läst det innan. Men det gör bara att allt blir ännu värre, för jag borde ju kunna detta. Inte som ett rinnande vatten, men... Ush! Jag blir så trött på mig själv. Längtar till jul ironiskt nog. Jag och min familj ska tillbringa julen i tyskland.

No comments: