Friday, February 27, 2009

Feminist och antikapitalist/ att rentvå sin pojkvän...

Det är lite lustigt att vissa som kallar sig feminister tror att det enda man kan vara arg på är män. Mina två senaste inlägg har handlat om att jag har varit arg och frustrerad av olika anledningar. Då tolkas det automatiskt som att jag måste ha varit arg på min pojkvän. Jaha... och om jag nu var det så behöver det väl inte vara så att det är för att jag är förtryckt i vår relation. Eller? Är man som kvinna bara arg av de anledningarna så har man nog allvarliga problem. Förlåt jag glömde PMS...
Jag tycker att det är hemskt fint att folk blir bekymrade osv. Men är det inte lite väl överdrivet och rent av långsökt att tro att jag inte kan stå upp för mig själv för att jag skriver ett argt blogginlägg??
Jag har ett Jävla humör och det brukar ofta gå ut över fel person, och den personen brukar vara min pojkvän eftersom han är den person som jag tillbringar mest tid med och som känner mig bäst.
Jag är btw också feminist. Vilken vettig människa är inte det?!
sv.wikipedia.org/wiki/Feminism

KRAV!


No comments: