Thursday, February 19, 2009

sweet dreams

Lyssnar på Bob Dylan och drömmer mig bort. Vi åker till NY i april, men det är inte dit mina drömmar far. Jag fantiserar om tåg, varma vindar som får min kropp att tina och sand mot vintertorrhud.
Mina drömmar slingrar sig i trånga gränder, ut på öppet hav. Solen skiner kanske, men regnar det så gör inte det något. För vi tar skydd i en källare där det serveras te från hela världen, eller under ett träd som blommar i rosa och doftar vår.
Drömmer mig tillbaks till en brygga, fiskmåsar som cirklar i luften, fötter dinglandes ner i vattnet som är strömmt. Glassen har smält i solen. Vi blundar och ler för att vi är glada...

Nu är det mindre än två veckor kvar tills vi flyttar till vår fyra.
Samboskap väntar. På våren ska det blomma kärsbärsträd på gården, balkong mot söder.

No comments: