Monday, May 04, 2009

i lördags

efter tokdans till fyra på natten/morgonen drog jag och christian till sibylla för att föda oss med slabbemat.
en kille kommer fram till mig och pekar på en anna kille i hans sällskap, och säger: det är gitarristen i tiger lou! och så ser han helt vild ut av lycka. tiger lou...?
jag ser frågande på honom. jag har ingen aning om vem det är...
han ser lite besviken ut.
eller vänta! jag har nog hört namnet!
killen ler upp till öronen och jublar: vi har diskuterat musik hela kvällen! jag vet inte riktigt varför jag säger det här till dig, men ibland måste man bara...
bikta sig för någon, säger ja.
JA! precis, säger han.
oh, säger jag, jag lovar att vara imponerad resten av kvällen....
han ser ännu luckligare ut och önskar mig en fortsatt trevlig kväll. (sorti)

Jag menade det verkligen. Han var så underbart glad över att ha träffat den här snubben att jag verkligen blev imponerad. Nu ska jag genast kolla upp Tiger Lou på Spotify:)

No comments: