Tuesday, May 19, 2009

soundtrack of my life

Gör dit liv till en playlist på Spotify!

Instruktioner:

- Sätt din musik på blanda
- Klicka på nästaknappen efter varje fråga
- Använd sångtiteln som svar på frågan


1. Känner du din kropp väl?
Svar: Wedding Cocec från filmed Underground av Goran Bregovic. (?)

2. Anses du vara en sexguru?
Svar: Criminal med Fiona Apple. (Ok:)

3. Vill någon av dina vänner ha sex med dig?
Svar: Jump med Kris Kross. (Tolkar det som Chris Chross, Christian)

4. Tror folk att du är oskuld?
Svar: Don`t tell me med Madonna. (NÄ ,precis!)

5. Hur är din attityd?
Svar: Det är kvinnan bakom allt med Ernst Rolf. ( Jodå det stämmer allt:)

6. Vad kommer du bli när du blir stor?
Svar: Lullaby of Birdland med Mel Tormé. (The Velvet Fog såklart!)

7. Hur är din vänskapskrets?
Svar: Everyday med Buddy Holly. (varje dag)

8. Hur är din familj?
Svar: Official Secrets med M. ( officiellt hemlig familj)

9. Hur är det med din skolgång?
Svar: Begin the Beguine med Arti Shaw.(The beguine is a dance, similar to a slow rumba, that was very modestly popular in the 1930s, coming from the islands of Guadeloupe and Martinique, where the Martinique beguine is a slow close dance with a roll of hips.) Jag dansar genom livet!

10. Hur går det med kärleken?
Svar: Comi` home baby med Mel Tormé. ( Ja! )

11. Vem saknar du mest just nu?
Svar: Lets turkey trot med Little Eva. ( Jag saknar mig själv dansandes Turkey Trot)

12. Gillar du att dansa?
Svar: Hey Ya! med OutKast. ( Hell Yeah! Det här är för övrigt låten som fick mig att bestämma mig för att må bra, på min födelsedag för länge sen. Jösses vilken dans!)

13. Gillar du djur?
Svar: It´s like that med RUN DMC. ( Ja, det är så det är.)

14. Gillar du kaviar?
Svar: Dynasty från serien ni vet...( svårtolkat, men nej jag gillar inte kaviar)

15. Är det många som är kära i dig?
Svar: Nookie med Jamesy P och M.I.A.och Jabba. ( a slang term for sexual intercourse)

16. Beskriv dig själv?
Svar: Tube City med The Trashmen. (Jag lever som kräm i malmö-tube-city?)

17. Är du kåt?
Svar: Kyss mig Honey Honey kyss mig med Ingert Hoffman. ( närmare ändå...)

18. Tittar du på Bolibompa?
Svar: Peppermint Twist med Joey Dee & The Starlighters. (ne, för jag dansar)

19. Är du rik?
Svar: Daddy Don´t Ever Die on a Friday från Svart katt Vit katt. (inte, men det svänger!)

20. Kommer du få barn?
Svar: Your Woman med White Town. (Pure 90s, när jag var ett vårtsvinsbarn!)

21. Kommer du bli lycklig?
Svar: Little House on the Prairie. (ja vad annars?)

22. Kommer du bo hemma vid 35 års ålder?
Svar: Legalize It med Cyperss Hill. (?)

23. Kommer du byta förnamn? Isåfall till vad?
Svar: Simon Says med 1910 Fruitgum Company. ( Ja, varför inte)

24. Vad kommer du att jobba med om 20 år?
Svar: You know i´m no good med Amy Winehouse. (jaha?! inte bra men bäst!)

25. Spökar det hos dig?
Svar: Tequila med The Champs. ( hjärnspöken efter några tequila:P)

26. Kommer du dö?
Svar: `Round Midnight med Mel Tormé. ( i en sammetsdimma)

27. Hur kommer du dö?
Svar: La Isla Bonita med Madonna. ( av för mycket tequila på en vacker exotisk ö)

No comments: