Monday, September 14, 2009

NEJ

När jag var ute i lördags hände det två tråkiga saker, jag tappade min mobil, som jag fick tillbaks dagen efter,  och jag blev taffsad på på dansgolvet.
Jag dansade med Kristin när jag kände att någon stirrade på mig. Jag tittade på honom och han frågar: Ska vi dansa? Jag skakar på huvudet. Han frågar: Varför? Jag pekar på Kristin och ignorerar honom. Gillar inte på någor sätt att bli raggad på av okända pojkspolingar.
Efter en stund känner jag en arm runt midjan, en hand på min mage. Någon dansar bakom mig och trycker sig emot min rygg. Jag vänder mig om och puttar iväg honom, samma kille som förut. Han går mot mig igen men då ingriper hans kompis, tar honom i armen och tvingar bort honom.
Min slutsats är: Många verkar ha svårt för just den här bokstavskombination, NEJ. Kanske är det en sjukdom? En speciell ordblindhet. Oförmåga att höra just ordet Nej uttalas?  Borde vi i så fall hitta på ett nytt ord som är lättare att förstå för dessa idioter.
Jag vet inte... Det enda jag skulle önska är att det fanns ett sätt att få människor att sluta bete sig så här. Jag har och kommer aldrig att förnedra någon genom att taffsa eller tvinga mig på någon på något annat sätt. Men nästa gång det händer kommer jag inte att nöja mig med att bara säga nej och putta lite löst.

No comments: