Wednesday, February 16, 2011

Tats

Tydligen finns det fortfarande väldigt mycket fördomar mot tatueringar/folk som har tatueringar. Det blev jag varse om när jag var på ett studiebesök på ett Spa med min klass. Personen som driver stället sa att hon aldrig skulle anställa någon med en stor synlig tatuering eller piercing. Det känns ju väldigt tråkigt! Jag visade min lilla stjärna som jag har på armen och frågade om det var något problem. Nej, den kan man ju lätt dölja med en halvlång ärm tyckte hon. Saken är den att man helst inte vill använda tröjor med lång ärm som massör eller spaterapeut. Det blir sjukt kladdigt med alla oljor och leror och alger som man använder.
Så nu är jag mer än sugen på att starta eget ställe, och tatuera mig. Men det får bli efter utblidningens slut.
Lite inspiration från Tatoologist.

No comments: