Tuesday, March 03, 2009

Dagens

I helgen flyttade vi. Lägenheten är enorm och väldigt tyst. Jag ägnar mig åt mina tyska böcker och hushållsarbete, så som seriös matlagning och inte så mycket iordningställande av lägenhet som jag borde. Eller borde och borde... jag måste verkligen plugga. Ordning i hemmet ligger på andra plats just nu. Jag trivs i alla fall, trots röran. Jag har lärt mig att uppskatta P1 också. Perfekt att lyssna på när man lagar mat. Radion får prata på och man slipper jobbig skvalmusik.
Idag gick jag upp tidigt, lagade en bra frukost, pluggade några timmar och sen pallrade jag mig ut i det fina vädret. Ett varv i Pildammsparken kändes så härligt berfiande, som om jag inte sett solen på månader. Alla fåglar verkade lyckliga. Folk var ute med sina hundar, hundarna nosade på varandra och det verkade lite som om det kanske blir vår igen. Jag tvivlar varje vinter, men så poff kommer den igen. Ibland är det skönt med rutin, i alla fall när det gäller vår och sommar. Oavsätt om det regnar och blåser så kommer sommare ganska punktligt varje år och det blir i alla fall lite varmare och det går lättare att andas. Det är jag väldigt tacksam för. Kunde man rösta bort skånsk vinter så skulle jag inte tveka en sekund.

No comments: