Monday, March 30, 2009

>Devon rex

Om man blandar dessa katter, det är samma ras fast med olika mycket päls,  så blir det ungefär en sån katt som ska provbo hemma hos mig och Christian. Om en månad ungefär. Det är en Devon rex som är lite och rädd och heter Ninja. Den typen av katt ska tydligen vara bra om man är allergisk, vilket både jag Christian och en hel drös med vänner är. Ninja ska som sagt bo hos oss på prov så inget är helt bestämt. Men det ska bli spännande i alla fall. Jag har länge velat ta hand om ett litet djur, ända sen jag var tvungen att lämna bort mina två katter när jag flyttade till Malmö. Två vilda utekatter för övrigt. Ninja är en lite skör märkeskatt som man inte kan släppa ut på Malmös gator vind för våg. Det blir fina promenader i parken med koppel i så fall.

No comments: