Wednesday, March 25, 2009

Ur arkivet 3.

hej!
först av allt! läs inte det här mailet. det är bara sprunget ur min
eviga oförmågas fontän. inte kaffefontänen... vad blev det av
den?
jag hoppas verkligen på ett riktigt smaskigt fyllesms. är i behov av det tror jag.

det är helt otroligt hur fort man kan tappa modet. igår var livet ljust. nu känns det mesta meningslöst igen. vaknade med en känsla
av att jag kände mig som en illa sammansatt ikeamöbel. kännde mig
yr och svimmade.nu undrar jag varför allt växlar hela tiden. varför arbetar man med sånt man inte vill? varför bor man där man absolut inte trivs.
varför har ens hyresvärd blivit dumpad och spelar 80-talshtis
smörbaladskit på högsta volym. varför frågar han hur jag mår och sen
berättar att han blivit dumpad av sin spray date? varför? jag skiter i honom! han skiter i mig.

varför är ens möbler inte levande och går självmant till en plats
där jag vill vara. varför är man inte född rik? och varför hyr jag
inte ett skrutthus på landet med nån annan som också vill fly
världen ett tag? och varför i helvet tar jag inte hand om mina
egna katter? det enda som jag egentligen har ansvar för och som ger
mig obegränsad kärlek? hm!

sen: hur är det med dig? vad tänker du göra i karlstad? hur bor du?
jobbar?
jag vet inte om du sagt det. jag är så himla glömsk. vi kanske
ses där snart. vet inte om jag står
ut här längre...

kram!

No comments: