Wednesday, January 27, 2010

regnet oser ner, tidelipom!

Idag drabbades jag av en oandlig trotthet. Jag holl pa att falla ihop. Jag trodde automatiskt att det var en tropisk sjukdom orsakad av de sma flugorna som jag sett i lagenheten. Efter att ha forsokt halla mig vaken sen frukost var jag tvungen att ga och lagga mig vid tvatiden. Efter en stund kom askan. Da forstod jag att det saklart var min lojliga overkanslighet for aska som orsakade trottheten. Nu askar det och regnet oser ner.

Imorgon ska vi aka fran Bogota till Neiva dar vi ska bo pa hotell en natt, sen aker vi vidare i bil till Garzón som ligger tva timmar darifran. Jag har langtat efter att lamna Bogota nastan sen vi kom hit. Det ar en alldeles for stor stad med for mycket bilar och vi har i stort sett bara fatt ga till affaren sjalva. Forutom utflykten till Monserrate och en liten biltur till en kompis till en van till familjen jag jobbar i. Nu hoppas jag pa mer varme och mer frihet och framforallt natur. Har bestar naturen av sma blomrabatter har och var. Jag har hort att det ska finnas en stor botanisk tradgard som jag hoppas att vi kan besoka nar vi kommer tillbaks om tre veckor. Vi kommer att vara i Bogota igen en vecka innan vi aker hem till Sverige.
Hoppas att ni har det bra i kylan!

No comments: