Tuesday, January 26, 2010

yey internet

Det finns inte sa mycket att beratta nu, forutom att vi fortfarande ar kvar i Bogota. Vi, jag och Malin som ocksa ar assistent har varit pa en utflykt med ett aldre par som ar vanner till familjen vi jobbar at. det var hemskt skont med lite omvaxling. Annars ater vi mest och jobbar. Pa utflykten akte vi upp pa Monserrate, ett berg och tittade pa utsikten som nastan daldes helt av moln men det var otroligt vackert. Vi tittade ocksa in i en kyra som det kommer manga pilgrimmer till. den var fin men jag gillade naturen mer. utanfor kyrkan fanns massvis med forsaljare som salde tingeltangel. Manga fina saker som ar typiskt colombianska men de var lite for mana om att salja sa jag tappade lusten att kopa nagot... efter det akte vi till en restaungang och at lanange och sen hem till paret och halsade pa deras tama papegoja Pepe och pa deras son som sen skjutsade oss hem. i deras tradgard vaxte det physalis som tydligen vaxer som ogras har, vi plockade sa mycket vi bara orkade!
For ovrigt har jag inte haft det minsta problem med att vara blodn har som jag hade blivit varnad for. Folk ser ut pa alla mojliga satt och ar inte det minsta intresserade av mig, pga harfarg alltsa. Sadar, nu ska vi ga och handla och sen ga tillbaks till arbetet.
jag hoppas att ni alla mar bra. jag har det fint men vill garna vidare ut pa landet nu.

No comments: