Saturday, January 08, 2011

2011, det nya 2006

Gårdagen utgång var så lyckad att jag nästan ville gråta mig till sömns när jag kom hem. Av lycka alltså! Det började med att jag och Christian skred ut i mörkret, kylan, fukten, hela vägen till bedårande Sapla. Där åt vi tills tallkrikarna var barskrapade och jag inte kunde röra mig. Och när jag satt där tillbakalutad med min matstinna magen och sippade på min öl, och lyssnade till The final countdown, då kom jag att tänka på "den gamla goda tiden då vi brukade hänga runt på krogarna på Möllan och dricka öl för kung och fosterland, typ... Så jag skickar iväg en röksignal med min döende telefon och efter några timmar har kvällen förvandlats till 2006. Eller nästan i alla fall... Jag saknade några guldbaggar och Christian stack hem pga sjukdomskänningar. Men jag tyckte nog att nära skjöt en hare igår :)

No comments: