Friday, January 14, 2011

En skön historia

Jag är ensam hemma och allt är lugnt och skönt. Jag gör i princip ingenting. Katterna glider runt och leker upptäcksfärd i bokhyllan eller får små spel helt plötsligt. Jag dricker Kusmite, det godaste teet jag vet just nu. Det kan nästan ersätta kaffe. Klockan är mycket, jag är skithungrig och jag funderar på att baka pizza, men i verkligheten kommer inte det hända.

En dålig dag förvandlades till en bra dag när jag kom på att man kan baka chokladbollar. Så det har jag gjort, och nu väntar jag bara på att de ska stelna och sen ska jag mumsa i mig alla, eller nästan.. Måste nog spara någon till Christian.

Tidigare idag såg jag "En skön historia" med bla Frank Sinatra och fantastiskt tjusiga Grace Kelly. En fantastiskt fin film om man som jag gillar gamla filmer där de plötsligt brister ut i sång.

Ja, det var nog allt för idag. Nu ska jag äta chokladbollar och må gott!

No comments: