Monday, October 17, 2011

Idag var jag på intervju för ett jobb som massör. Det var lite spännande och väldigt nervöst. Jag fantiserad ihop en intervju med mig själv innan med roliga frågor och intressanta svar men det visade sig att de mest ville veta vad jag har jobbat med och jobbar med nu. Inte så avancerat och farligt som jag hade tänkt mig. Om jag får jobbet har jag inte en susning om än men jag hoppas såklart.

Efteråt gav jag mig ut på joggingrunda och lyckades springa över förvänta långt. Jag rundade Pildammsparken i sakta mak och stannade bara en gång för att stretcha lite. Om man hela tiden ger sig själv delmål är det inte lika jobbigt. Man kan tänka: jag ska springa till bänken där borta och sen vila lite, men sen springer man förbi bänken och ger sig själv ett nytt mål. Då slutar i alla fall inte jag springa fören jag är riktigt slut i kroppen. Jaja, nog med spring.

Idag lyckades jag även med konststycket att servera kattskrället Ninja lite havremjölk. Med tanke på hur kräsen hon är så är det förvånande att hon gillar vegetarisk mjölk.
Själv har jag smaskat på sushi.
Det var min dag.

1 comment:

Hannele said...

Hej Caroline! Jag tycker det är himla kul att du börjat springa. Du får hojta till om du skulle vara sugen på springsällskap någon dag. Eller kanske springa ett lopp i framtiden. Jag springer förvisso bäst själv. Men ibland kan det vara kul med sällskap. Och jag är typ sämst just nu, om jag jämför med hur jag sprang för något år sedan. Gör precis som du, sätter upp små mål. Det är i början det är segt, när man kommer över det där och helt plötsligt kan springa längre tid och sträckor så är det bland det bästa som finns. Hög som ett hus blir man. Nu ska jag sluta babbla så mycket. Lycka till med springandet och jag håller tummarna att du får jobbet!