Tuesday, October 04, 2011

Vad är den äckligaste mat du vet?
Svår fråga. Jag gillar mat och tycker om att testa nytt och att lära mig äta det som jag inte gillat. Oliver med citron tycker jag inte om och lukten av lever är fruktansvärd. Och kött i allmänhet är äckligt.

Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
Jag är glad att jag nöjd med att jag åkte till Colombia trots att nästan alla sa att det skulle vara farligt. Och nu ska jag dit igen. Annars är jag mest nöjd med att jag har pluggat så olika ämnen. Och att jag har rest mycket. Äh, jag vet inte.

Vad ångrar du i livet (om något)?
Jag tycker inte att man ska ångra saker man gjort men jag ångrar helt klart att jag har låtit andra personer hindra mig från att göra det jag vill.

Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?
Jag flyttade från Sölvesborg till Karlstad när jag var 13. När jag sen gick ut nian fick jag höra att folk, inte mina närmaste vänner, trodde att jag flyttat till Karlstad för att jag var "vild" och "bråkig" och att jag hade suttit på något ungdomshem.

Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
I Sverige: Stora bylsiga luddiga varma.
I Colombia: Precis så mycket kläder som jag behöver.

Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Nästan hela mig garderob består av märket "Myrorna" eller "Klädbytardag". Så jag vet inte säkert.

Har du någon oanad talang?
Jag var ganska bra på gyckliga grejer innan. R.I.P.

Vad gjorde du i helgen?
Pysslade i stugan och hängde med Ch och P&K.

Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
Ringa till ett ev. framtida jobb. Betala räkningar. Vaccinera mig. Stugpyssel. Och viktigast: Gå på Josens och Oles bröllop!

Vad har du på dig just nu?
Fodrade joggingbyxor som jag ärvt från en fd. kompis pojkvän. Svart linne från stenåldern. Rosa och grårandiga strumpor.
Very Fancy!

Senaste låt du lyssnade på?
Ritual Union med Little Dragon går på repeat.

Bästa skönhetsknep?
Sluta ställa höga kram på dig själv om det får dig att må dåligt. Gör det som gör dig glad. Gå ut i solen. Sluta banta. Umgås. Läs böcker. Gå på fest, bio, drick citronvatten, dansa.

Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
På alla människor tycker jag att det är finast med avslappnade stilar.

Och fulast?
Allt som känns ansträngt.

Vem saknar du?
Mamma och pappa när vi inte setts på länge. Mina kusiner och andra nära släktingar. Kompisar jag inte träffar så ofta. Ni vet om ni läser det här. Annars saknar jag mest de som inte längre lever. Mormor, morfar och min morbror.

Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att alla skulle få äta sig mätta varje dag. Jag tror att det skulle lösa många andra problem också.

Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Svårt. Om vi säger att mina föräldrar är en person. Sen Christian för att han är man och människa på ett så bra sätt. Och min brukare som jag är pers.ass åt. Han är den mest levnadsglada personen jag mött trotts att han gått igenom helt enorma tragedier.

Bästa filmen nånsin?
Semestersabotören av Tati. Nej, det är kanske inte den bästa filmen men den är otroligt rolig och frågan är ju helt omöjlig att besvara.

Bästa boken nånsin?
Den store Gatsby, av F. Scott Fitzgerald och Doctor Fischer of Geneva or The bomb party av Graham Greene. Kanske, om jag måste välja.

Vilka tidningar läser du?
Regelbundet: Filter och foto.
Av och till: Allt med bokstäver som inte är skvaller om kändisar.

Vad önskar du att du var bättre på?
Tålamod.

Är du religiös?
Star Trek?

Vad är din största rädsla?
Att göra något som skadar eller sårar någon jag tycker om.

Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Att jag är ful tjock värdelös osv och sen fått mig att tro det och dessutom stulit massa värdefull ungdom av mig. Men det är å andra sidan så man lär sig av sina misstag. Och hämnden var ljuv :)

Vilka personer betyder mest i ditt liv?
Samma personer so inspirerar mig. Plus ett stort gäng med vänner som jag träffar mer eller mindre.

Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Ninni och Edith är fina namn.

Om du fick köpa vilken bil som helst - vilken?
Jag kommer förmodligen aldrig att ta körkort men jag skulle gärna vilja ha en Vespa.

De tre finaste sms du fått i år?
Finast är nog valfritt Jag-saknar-dig-sms.
Annars är nog de roligaste från Roskildefestivalen: Nu är jag vid p med en massa oljefat kan inte hitta mitt tält stänger av mobilen pga batteri
Och: Har gått vilse ligger vid olje fatet igen kan någon hämta mig
Uppskattar alltid fyllesms utan punkt, komma och ?

No comments: