Friday, October 14, 2011

Jag har börjar springa. Jag läser en bok som handlar om löpning och började tänka att jag också vill ha en löparkropp och jag vill också känna det som löpare känner. Alltså att det är skönt att springa och att man får en kick av det. Jag gillar kickar. Anledningen att jag älskar att dansa är att jag får en kick av det. Jag är lite beroende av kickar. Och idag kände jag något som kanske, om jag känner efter lite extra, kan ha varit en kick av just springandet.
Jag tänker inte börja skriva träningsdagbok och dokumentera hur mina muskler utvecklas eller mäta hur mycket jag har gått ner i vikt men det kanske kommer hända att jag nämner det någon gång emellanåt. Jag kanske kommer att försöka beskriva känslan av att inte längre känna sig som en pingvin som försöker flyga utan lite mer som en pingvin i vatten. Lite så kände jag idag. Lite mer flyt liksom. Och även om det inte var som en himlafärd så var det helt klart ett halmstrå att greppa efter. Jag springer vidare.
Min perfekta musiken att springa till är Addis Black Widows- Battle of Adwa. För övrigt världens bästa skiva.

No comments: