Monday, October 03, 2011

Varför är det alltid så tyst på måndagar? Inga inspirerande ljud att vakna till, jag sover länge. Jag skriver en lista på vad jag ska uträtta och sen gör jag det långsamt, långsamt. Tiden släpar sig fram men sen har den ändå gått fort när jag landar i soffan på kvällen. Oftast har jag inte gjort hälften av det som står på min lista.
Helgen har bestått av festligheter varvat med trädgårdsarbete och såklart vanligt jobb. Jag har till och med kokat ihop galet mycket äppelmos. Och vi har ändå en och en halv cykelkorg kvar. Är det någon som är sugen på något äppelbaserat så är det bara att komma hit.
Fast inte idag kanske... måste diska, städa, fixa tvättid, vaccineras, ringa om ett jobb kanske åka till stugan osv.

2 comments:

Kristin said...

Jag röstar på äppelvin!

cnoen said...

Bra ide. Det måste vi göra. Kanske i helgen.