Friday, August 08, 2008

gotland

För några år sedan bodde jag på Gotland. Jag längtar dit ibland, fortfarand. Det var en kravlös tid. En tid i en låtsasvärld där foto var allt som existerade och kreativitet var den högsta önskan. Den tiden är för länge sedan förbi... men jag tänker ibland att jag ska återvända. Kanske bara några dagar kanske ett "resten av mitt liv", bara för att få fylla mig med minnen och låta kroppen genomblåsas av den eviga vinden. Jag minns att det tidvis var tungt även där. Men. Det vägdes upp av alla fina människor som alltid fanns som stöd och alla långa nätter över oändliga muggar med te. Jag vill inte tillbaks, men jag är oändligt tacksam för den här tiden. Tacksam för att det blev som min mor sa; en av de bästa tiderna i mitt liv...

Blond som en svensk sommardröm på den gamla goda tiden.

No comments: