Thursday, August 14, 2008

Jag skulle vilja tacka...

Insåg det här idag:

Jag är så otroligt glad över att jag har haft ett så enkelt liv att leva. Jag har levt lite som på ett bananskal, tidvis.Självklart har också jag gjort uppror i tonåren och haft mig beskärda del av ätstördhet och depression, men annars. Jag har två mycket välartade, ickeskilda, föräldrar som har ickeuppfostrat mig och manat mig till att tänka själv. Mamma har matat mig med böcker ända sen jag såg dagsljus första gången och med mat från alla världsdelar sen jag började tugga och pappa har matat mig med konst, kojbyggen och diverse äventyr på båtar. Med ickeuppfostran menar jag att jag aldrig har haft några direkta regler, ingen religion och bara en smula politik. Fast jag brukar säga att jag är uppfostrad i "Sann kommunistisk anda". Men annars har rent folkvett och vidsynthet varit den starkaste ledstjärnan. Vill jag tro i alla fall...
Dessutom har jag haft fördelen att alltid få följa med dem överallt; på fester, resor och ja, allt sånt som många andra barn missar när de är små, för att de är hemma med en barnvakt. ( OBS!Inget fel med det! Jag tänker inte debattera barnuppfostran nu..)
Jag har så att säga alltid varit delaktig i allt vad min familj har företagit sig. Jag är så otroligt tacksam över detta. Jag har fått se världen, träffat massor av intressanta människor från hela världen. (jag har dock inte varit utanför Europa) Jag har också alltid fått fritt spelrum för min kreativitet.
Jag är också oändligt tacksam för att jag är född med det utseende jag har. Ja faktiskt! Jag är ca. 158 cm lång och inte pinnsmal. Att jag är tacksam för detta beror på att jag aldrig i livet har eller kommer att ens komma i närheten av en modellargentur.Jag kommer aldrig att kunna tjäna pengar på mitt utseende. Jag är så glad för att jag slipper att ens bekymra mig över sånt trams. Tack naturen för det! Och tack mina föräldrar för allt det andra!

Det firar jag genom att bejaka min ytliga sida...

-OBS! varnar för färgstarka bilder och extrem dumhet här nedan.

"Jag tycker att det är viktigt att uttrycka sig själv genom sin stil så därför så skulle jag vilja dela med mig av litte tips på hur man Ska! se ut. Det är ju viktigt att man har en individuell klädstil och följer trender och sånt... Och så är det viktigt att få en inblick i andra personers vardag. Så här ser jag ut när jag går till jobbet. Jag jobbar på en cirkus, Media Circus heter den. Det är en otroligt viktig del av samhället."
Cnoen presenterar: Ta dam!

"Det här är min slav. Hon är från Mexico och Jag kallar henne för Xena. Jag vet att det är fel att frihetsberöva människor/djur men jag tyckte att hon var så fin. Jag hittade henne i en annons i en tidning. I den tidningen fanns det massor av bilder på kvinnor som man kunde köpa. Först och främst för äktenskap men jag tycker att om män får köpa kvinnor så får väl jag också göra det. Nu när det ska vara så jämställt och så... Så jag köpte henne för att jag behövde nån som städar och sånt hemma hos mig. Jag tycker det är så fasligt tråkigt att städa. Så då kan ju nån annan få göra det åt mig. Ja, nån fattig som inte har så mycket pengar och då behöver ju inte jag betala så mycket. De blir ju glada över så lite...
Jag tycker att Xena är en mycket bra investering! Jag brukar gå med henne på "fight club" ibland och då vinner jag ofta pengar. Hon är så bra på att slåss. Det är himla bra att man slipper binda sin slav utanför också, jag har hört folk som har gjort det på andra ställen och då har det kommit sånna där människorättskämpar och släppt lös dem. Det är inte bra alls. Slavar ska vara bundna..."

(obs! ironi, skämt, humor!) i fall nån skulle uppröras...

No comments: